Nasıl yardımcı olabilirim?

Popüler yardım konuları: stok kartları, devir işlemleri, kurulum, raporlar

Genel Özellikler

Comport ön muhasebe uygulamalarında aylık, yıllık ve süresiz lisans seçenekleri mevcuttur. 

Ürünler ve lisans süreleri hakkında bilgi almak için lütfen tıklayınız.

Eski ön muhasebe programınız Cari Kart Bilgileri ve devir bakiyelerini, Stok Kart Bilgileri ve devir miktarlarını Excel'e aktarılabiliyorsa ürünümüzü satın aldığınızda veya yıllık olarak kiraladığınızda destek ekibimiz aktarım işlemini ücretsiz olarak yapacaktır.

Comport ERP ön muhasebe uygulamalarını aylık veya yılık kiralamayı tercih ettiğiniz takdirde standart olarak 3 ay uzaktan destek hizmetini ücretsiz veriyoruz. İhtiyaç halinde aylık olarak destek hizmeti satın alabilirsiniz.

Süresiz lisans satın alımlarında 1 yıl uzaktan destek hizmeti ücretsiz olarak verilmektedir, daha sonra ki yıllarda ihtiyaç halinde yıllık olarak destek hizmetinizi güncelleyebilirsiniz.

Aylık, Yıllık ve Süresiz lisans sahibi kullanıcılarımıza destek hizmeti kapsamında destek ekibimiz yardımcı olacaktır.

Kullanıcılar bizlere ihtiyaç duymadan kendileride devir işlemini ücretsiz olarak yapabilirler, yeni yıla devir videosu için lütfen tıklayınız.

Aylık, yıllık ve süresiz lisans sahibi kullanıcılar güncelleme hizmetinden destek hizmetleri süresince ücretsiz olarak faydalanırlar.

0850 888 28 80 numaralı destek hattımızdan müşteri numaranızla giriş yaparak telefonda veya uzaktan bağlantı ile yardım alabilirsiniz.

Mesai Saatlerimiz :

Hafta içi 09:00 / 17:30

Hafta sonu cumartesi günü 09:00 / 13:00

Comport ERP Ön Muhasebe ve Üretim programlarımızı kullanıcı dostu arayüzü sayesinde eğitim gerektirmeden kolayca kullanabilirsiniz. 

İhtiyaç halinde sitemizdeki eğitim videolarından, teknik destek hattından programların kullanımı konusunda yardım alabilirsiniz.

Demo sürecinde girmiş olduğunuz veriler insiyatifinize bağlı olarak silinebilir veya kalabilir, bu karar tamamen kullanıcıya aittir.

Süresiz lisans sahibi kullanıcılar internet bağlantısına ihtiyaç duymadan ürünlerimizi kullanabilirler, aylık veya yıllık kiralama yapılan ürünlerimizde yedi gün de bir lisans kontrolü yapıldığı için internet bağlantısı gerekmektedir.

Cayma Hakkı Nedir?

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği gereğince, alıcıların mal satışına ilişkin işlemlerde teslimat tarihinden itibaren, hizmet satışına ilişkin işlemlerde satın almanın yapıldığı tarihten 14 gün içinde cayma haklarını kullanarak sebep göstermeden ve herhangi bir cayma bedeli ödemeden satın aldıkları ürünleri iade etme hakları vardır.

Cayma hakkının geçerli olmadığı ürünler nelerdir?

Mevzuat gereği Alıcı aşağıdaki hallerde cayma ve iade hakkında bulunamaz:

1) Alıcının isteğiyle kişiye özel olarak üretilen yazılım ürünleri, üzerinde değişiklik veya ilave yapılarak kişiye özel hale getirilen ürünler,

2) Kopyalanması mümkün olan ürünlerin paketinin açılması (Ön Muhasebe, Üretim yazılımları, CD, DVD)

3) Elektronik ortamda anında uzaktan bağlantı ile ifa edilen yazılım hizmetleri veya tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi ürünler,

4) Yazılım programları ve bilgisayar sarf malzemeleri, cayma hakkı ve ürün iadesi dışındadır.

Comport Yazılım A.Ş. bu durumların yaşanmaması için özellik kısıtlaması olmadan 7 günlük Demo vermektedir.

Kullanıcı bu sayede ödeme yapmadan önce ne alacağını bilir.

Süresiz lisansa sahip kullanıcılar başka firma veya şahıs a ürün devri yaparken COMPORT A.Ş. liste fiyatı üzerinden ürün bedelinin %50’sini talep eder, devir alan firma yıllık destek paketini yenilemek zorundadır.

Aylık veya Yıllık kiralamalarda lisans devir işlemi mevcut değildir.

Tek Kullanıcı ürünlerimizde programın stabil çalışabilmesi için tavsiye ettiğimiz minimum donanım gereksinimleri ilginize sunulmuştur ;

Bilgisayar İşlemci (CPU) İntel i3 İşlemci
Bilgisayar Ram 8 GB
Bilgisayar Hard Disk (HDD) 100 GB
Bilgisayar İşletim Sistemi Windows 10 Pro veya Üstü
Bilgisayar Framework Sürümü Microsoft .Net Framework 4.5

 

Tabi ki kullanabilirsiniz fakat devir işlenin faydaları mevcuttur.

COMPORT ÜRÜNLERİNDE DEVİR İŞLEMİNİN AVANTAJLARI NELERDİR?

• Kullanmakta olduğunuz Comport ürününün veri tabanın bakımı yapılır ve hızlanır.

• Yoğun veri kaydından dolayı Comport ürününün yavaşlamasını engellenir ve performans artışı sağlar.

• Comport ürünümüzden almış olduğunuz raporlar daha istikrarlı ve doğru sonuçlar verir.

• Comport ürünleri Aylık ve Yıllık analizlerde daha net sonuçlara verir.

• Comport ürünü çalıştığınız yılların verilerini ayrı tutarak yıl bazından karşılaştırmalar yapabilir.

• Comport ürünü rapor aldığınızda eski ve ihtiyacınız olmayan verilerin gelmesini engeller.

• Comport ürünü raporların ve veri tabanının yenilenmesini sağlar.

• Comport ürününden yıllık bazda yedeğinin alınması sağlanır.

• Comport ürünümüzde artık kullanmadığınız pasif duruma geçmiş kartların yeni dönemde karşınıza çıkmamasını sağlar.

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN ÖNEMLİ HUSUSLAR

• Verilerinizin zarar görmemesi ve veri kaybı yaşamamanız için yetkili kişi ve kuruluşlardan destek alınız.

• Devir işlemini kendiniz yapacaksanız eğer mutlaka işlemlere başlamadan önce veri tabanı yedeğinizi alınız.

• Devir işlemi sırasında oluşabilecek veri kaybı veya veri bozulmasından firmamızı sorumlu değildir.

• Comport ürünlerinde Devir işlemi yapmak kullanıcının inisiyatifine bağlıdır.

Hayır, Kullanıcıların programlarına girmiş olduğu veriler kesinlikle tarafımıza iletilmez ve kayıt altına alınmaz. Kullanıcıların girmiş oldukları verilerin güvenliği, muhafazası ve yedeklenmesi tamamen kendilerine aittir.

Ancak, kullanıcı tarafımızdan yedekleme (YEDEX) hizmeti satın alarak programdaki verilerin kendi özel sunucularımızda muhafazasını sağlayabilmekterdir.

1) Mutlaka lisanslı yazılımlar kullanın, kaçak kullandığınız her yazılım bilgisayarınızda korsanın girişi için bir kapı açabilir.
2) Windows işletim sisteminizin güncellemesini mutlaka yapın.
3) Eski Windows sürümlerini yenileri ile değiştirin.
4) Tanımadığınız ve bilmediğiniz e-postaları açmayın.
5) Güvenlik Duvarınızı açık tutun ve mümkünse en az bir tane anti virüs programı kullanın.
6) Kurumsal firmalar firewall güvenlik duvarı kullanmalıdır.

Yukarıda belirttiğimiz 6 madde sizi önemli ölçüde saldırılara karşı koruyacaktır ve veri güvenliğinizi sağlayacaktır.
Korsanların bilgisayarlarınıza girmesini önüne %100 geçemediğimizi düşündüğümüzde, ayrıca ne yapabiliriz?

• Verilerinizin kayıtlı olduğu bilgisayardan;
- Başka bir bilgisayara yedek alabiliriz,
- Harici bir disk veya flash belleğe yedek alabiliriz,
- Google Drive gibi bulut ortamına yedek alabiliriz.

COMPORT kullanıcıları YEDEX hizmetinden faydalanarak programda ki verilerini COMPORT sunucularına aktarabilir.
Bu işlem belirlenen bir saatte günde 1 defa otomatik olarak yapılır.

Evet, stoğunuzda ki ürünlere özel program üzerinden barkod tasarlayıp yazdırabilirsiniz. Barkod yazdırma ile ilgili video için lütfen tıklayınız.

Firmalar aralarında ki hesap mutabatını sağlamak ve borç-alacak tabikibini kolaylaştırmak için sık sık bu dökümana ihtiyaç duymaktadır. Comport ERP ön muhasebe programlarında tarih aralığı belirtirek, tek veya toplu bir şekilde cari ekstre alabilirsiniz.

Comport ERP Cari ekstre videosu için lütfen tıklayınız.

 

E-Fatura / E-Arşiv Entegrasyonu

Bilgisayar ve internet kullanımın yaygınlaşmasıyla işletmelerin kâğıt, zaman ve iş gücünden tasarrufunun sağlandığı bir sistemdir. Bu sistem yasal uyumluluk ve iş süreçlerinin verimliliğinin arttırılması konusunda büyük öneme sahiptir, aynı zamanda çevre dostudur.

E-fatura, normal fiziki faturanın dijital ortamda düzenlenmesini içermektedir. Online olarak hazırlanan e-fatura, böylece fiziksel tüm işlemleri ortadan kaldırmaktadır. Gelir İdare Başkanlığı’nın sunucuları aracılığı ile yapılan bu işlemlerde tüm süreçler dijitaldir ve güvenli bir şekilde yapılabilmektedir. Bu nedenle de çoğu işletme sahibinin e-fatura güvenli mi gibi soru işaretleri de ortadan kalkmaktadır. E-fatura işlemleri GİB portal, özel entegratör e-fatura portali veya programlarla entegrasyon aracılığı ile yapılabilmektedir. Detaylı bilgi e-fatura nedir sayfasını ziyaret ediniz.

 

Gelir İdaresi Başkanlığı ve Maliye Bakanlığı standartlarına uygun, kâğıt faturadan hiçbir farkı olmayan hukuki olarak aynı niteliklere sahip "e-Fatura mükellefi olmayan" kişi veya firmalara gönderilen bir fatura türüdür. Eğer istisnasız herkese ve her işletmeye elektronik ortamda bir fatura göndermek istiyorsanız, sahip olmanız gereken E-Arşiv Fatura üyeliğidir. E-Arşiv fatura üyeleri aynı zamanda otomatik olarak E-Fatura mükellefi de olur.

Gelir İdaresi Başkanlığı ve Maliye Bakanlığı yasal mevzuatına uygun, kâğıt irsaliyeden hiçbir farkı olmayan hukuki olarak aynı niteliklere sahip gönderdiğiniz veya aldığınız İrsaliyelerin tamamen dijital ortama taşınmasını sağlayan bir hizmet türüdür. E-irsaliye, irsaliye ile aynı işlevi görmektedir. Ancak irsaliye fiziki olarak hazırlanan bir belge olurken e-irsaliye dijital olarak hazırlanmaktadır. İkisi arasındaki en önemli fark, ikisi için de işlemlerin farklı şekilde yapılmasına neden olmaktadır. Bu nedenle işletmeler mevcut durumlarına göre iki irsaliyeden birisini düzenlemelidir. Buraya tıklayarak daha detaylı e-irsaliye nedir öğrenin.

Gelir İdaresi Başkanlığı ve Maliye Bakanlığı standartlarına uygun, www.edefter.gov.tr adresinde belirtilen formatta ibraz edilen noter onayına ihtiyaç duymayan sistemdir.

Genelde çiftçilerimizin kullandığı bu evrak türü e dönüşüm kapsamında Gelir İdaresi Başkanlığı ve Maliye Bakanlığının yasal mevzuatına uygun olarak dijital ortama aktarılmış bir hizmettir, kâğıt müstahsil makbuzundan hukuki olarak hiçbir farkı yoktur.

Gelir Vergisi Kanunun 66. Maddesinin 1.Fıkrasına göre “ Serbest meslek faaliyetini kendi nam ve hesabına, mutat meslek halinde ifa edenler, serbest meslek erbabıdır.“ Kısaca özetleyecek olursak mesleki faaliyeti karşılığında yaptığı tahsilatı vergi dairesine bildirdiği resmi evraktır.

Peki bu evrakı hangi serbest meslek erbapları kullanabilir;

Avukat, Doktor, Diş hekimi, Veteriner hekim, Mimar, Mühendis, Müşavir, Serbest muhasebeci mali müşavir, Yeminli mali müşavir, Danışman, Ressam, Yazar, Bestekar, Kimyager, Noter, Serbest öğretmen, Artist, Menajer, Senarist, Yönetmen, Ebe, Sünnetçi, Arzuhalci, Rehber, Sağlık memuru.

Kendi yaşadığımız zorluklardan yola çıkarak e Dönüşümün faydalarını sizinle paylaşmak istiyoruz çünkü yaşamadan, görmeden, empati yapmadan kaliteli ve kalıcı bir çözüm olamayacağına inanıyoruz.

E-Fatura kullanımı normal fatura kesme işleminden pek farklı değildir. Hatta daha düzenli ve daha kısıtları belirli olduğu için aslında Fatura oluşturmayı daha kolay hale getiren bir uygulamadır. Sizleri korkutan e-fatura'nın elektronik olarak Gelir İdaresi Başkanlığına gitmesidir. Burada yapacağınız hatalardan cezalar alacağınızı düşünmeniz normaldir, fakat esasen rahat olmanız gereken şey artık bir faturada yapacağınız bir hatadan dolayı bir devlet kurumu müfettişi tarafından sıkıştırılamayacak olmanızdır. Çünkü GİB'e gönderilen bir fatura hatalı ise GİB tarafından reddedilmekte olduğundan üzerinizdeki sorumluluk azalmıştır. Hatalı fatura oluşturmak artık çok daha zordur bu da sizi gelecek müfettiş suçlamalarından ve sizleri birçok maliyetten kurtaracaktır.

1- Mali Mührünüzü Aldınız mı?

- Mali Mührünüzü temin etmek için lütfen tıklayınız
Not: Başvurular 1 veya 2 hafta içinde sonuçlanmaktadır.

2- Mali Mühür Şifrenizi Aldınız mı?

- Mali Mührünüzün pin kodunu almak için lütfen tıklayınız.

3- Mali Mühür Kurulumu Yaptınız mı?

- Mali Mührünüzün kurulumunu için lütfen tıklayınız.

4- Mali Mühür İle Gelir İdaresine e-Belge Başvurularınızı Yaptınız mı?

- Gelir idaresine e-Belge başvurusu için lütfen tıklayınız.
Not: Başvuru esnasında kullanacağınız yöntemi Özel Entegrasyon olarak seçmeyi unutmayınız.

5- Gelir İdaresi Başkanlığına e-Defter Başvurusu Yaptınız mı?

- Gelir idaresine e-Defter başvurusu için lütfen tıklayınız.

Belirtilen aşamaları tamamladıysanız artık aktivasyon için bizleri 0212 909 99 88 numaralı telefondan arayabilirsiniz, belirlediğiniz bir tarihte sisteminiz aktif olacaktır.

E-Fatura, E-Arşiv Entegrasyonu (Yıllık)

Öncelikle e-fatura / e-arşiv göndermek istediğiniz firma veya şahsın cari kart bilgilerini programa eksiksiz olarak giriniz.

Satış faturası kısmından fatura göndermek istediğiniz cari kartı seçin,

Fatura içeriğine satmak istediğiniz ürünleri tanıplayıp fiyatlarını girdikten sonra e-fatura gönder butonuna basınız.

e-Arşiv Fatura gönderim videosu için lütfen tıklayınız.

Elektronik faturalar (e-Fatura) hizmeti ücrete tabidir, gönderdiğiniz veya aldığınız her fatura 1 kontör sayılır, 1 Fatura = 1 Kontör diyebiliriz.

E-Fatura ve E-Arşiv kontörlerinde uygun fiyat ve avantajlar için lütfen tıklayınız.

Mevcut kullanmakta olduğunuz ön muhasebe programı ile geçiş yapmak istediğiniz ön muhasebe programının kontör sistemleri farklı olabilir, bu değişikliği yapmadan önce mutlaka geçiş yapmak istediğiniz ön muhasebe programı firması ile iletişime geçip entegratör firmasını öğrenirseniz işlemleri daha hızlı bitirebilirsiniz.

E-Fatura mükelleflerinin kontör ihtiyaçları aldıkları ve gönderdikleri e-fatura miktarına göre değişmektedir. Kullanıcılar günlük 8 veya 10 e-fatura işlemi yapıyorsa yıllık 4000 Kontör ihtiyacını karşılayacaktır.

Bu konuyu en basit hali ile sizlere anlatmaya çalışmak isteriz.

Gelir İdaresi Başkanlığı portalından gönderimlerde her iki tarafta e-Arşiv fatura gönderip alıyorsa sistem şöyle çalışır;

1) E-Arşiv fatura kullanıcılarına, fatura "pdf, jpg, html" formatlarında e-posta (e-mail) hesaplarına gönderilir.

2) E-Arşiv fatura kullanıcıları gönderdikleri ve aldıkları faturaların arşivlenmesi ve saklanmasını kendileri yapmak zorundadır.

Entegratör portalı üzerinden e-Fatura gönderip alınıyorsa sistem şöyle çalışır;

1) Göndermiş veya almış olduğunuz e-Fatura/e-Arşiv faturayı portal ekranından görüp onaylamadan önce ön izleme imkanından faydalabilirsiniz.

2) E-Arşiv ve E-Faturalarınız 10 yıl boyunca entegratör firma tarafından muhafaza edilerek elinizin altında olması sağlanacaktır.

Pazaryerleri (N11, HB, Trendyol, ePttAvm)

•    600x800 px den az görsel onaylanmıyor, arkaplan beyaz ve ürün net şekilde belirgin olmalıdır.
•    Görsel üzerinde yazı, logo, internet sitesi bulunmamalıdır.
•    Görselde satılan ürün açık ve net olarak gösterilmelidir.
Not: Ürünler açıldıktan bir süre sonra görsel sorunlu ise tekrar satıştan kaldırılabilir. 

Fatura

GİB Portaldan oluşturduğunuz e-fatura veya e-arşiv faturalar maalesef GİB tarafından sadece 6 ay saklanır. Bu durumda sizin 5 yıl boyunca faturayı saklama yükümlülüğünüzden dolayı faturayı kâğıt olarak çıktısınız alıp arşivlemeniz gerekir. Denetleme esnasında GİB portaldan oluşturduğunuz fatura sizden istendiğinde veremez iseniz bu durumda maliyece suçlu bulunacaksınız.

Özel entegratörler 5 yıl değil 10 yıl boyunca sizin yerinize bu belgeleri saklayacak bir yapıya sahiptirler. O yüzden GİB portal size kolaylık sağlasa da kanunen sorumlu olduğunuz yükümlülükler yine sizin üzerinizdedir.

Ayrıca GİB portal stok ve müşteri kartlarını saklamayacakları için her geçen gün e-fatura kesmek daha zahmetli olacaktır.


SVG

Cevap bulamadınız mı?

Tüm sorularınıza cevap vermek istiyoruz. İletişim kurun ve mümkün olan en kısa sürede size geri dönelim.

E-posta gönderin
SVG

Aradığınızı bulamadınız mı?

Bizimle iletişime geçin, size en kısa sürede geri dönüş yapacağız.

İletişim Sayfası